lördag, december 30, 2006

Puh, förkyld igen!


Den här förkylningen vägrar att ge med sig! Blev sjuk julveckan och var hemma från jobbet. Sedan dess har jag känt mig lite hängig men tyckte jag blev bättre. Sen i förrgår så slog det till igen med värk, halsont och snuva till förbannelse. Det är inte mycket att göra åt, men jag verkligen hatar att må så här. Det påminner mig för mycket om hur jag mådde när jag mådde som sämst och inte kunde företa mig något oavsett hur mycket jag ville det. Trodde inte att det skulle påverka mig så mycket, men det är fortfarande färskare i minnet än vad jag trott (läs: velat erkänna).

Hur som helst så blir jag bra omhändertagen, men det blir påpekat för mig att jag är rätt dålig på att lyda kroppens signaler och det kan nog vara sant. Jag vill ju inte må så här, jag vill vara frisk eftersom jag inte påminns så mycket om det som varit. Nåja, går det inte över i nästa vecka ska jag kontakta läkare för att se om man kan få lite meducin för att ta kål på "det", vad det nu än är.

I övrigt har jag beställt ett DS Extreme Chip till Mikails Nintendo DS. Är sugen på att skaffa mig en sådan liten rackare också, men det blev billigare att köpa ett chip och testa i en befintlig DS så länge. Om man rent hypotetiskt skulle använda det för att ladda kopierade spel så tjänar man ju in kostnaden på 2-3 spel och det får ju anses som ganska prisvärt. Om det fungerar så bra som de säger alltså ... ständigt detta dilemma med tekniska prylar.

Har faktiskt svårt att ligga kvar länge i sängen på morgnarna så tar mig lite datortid här innan resten av familjen är uppe. Är för bra på att "bara sitta vid datorn" ... det är en vana som är svår att bryta dock! Jobbar på det ... *over and out*