tisdag, december 19, 2006

Mer eller mindre färdig...

Japps, har faktiskt köpt nästan alla presenter inför julen och det är så skönt. Fokus för klapparna ligger på barnen i familjen och det känns också rätt. Själv har man alldeles för mycket saker. Sen ska vi ju flytta till ny lägenhet under våren och då är det roligare att köpa saker när man väl vet hur det kommer att se ut.

Som sambon sa så "har han allt han vill ha och det han vill ha skaffar han själv". Är kanske lite tråkigt, men vi har lovat varandra att inte köpa julklappar till varandra utan köpa några enstaka saker tillsammans (Bondespelet bland annat). Vi ska dessutom unna oss en Ålandskryssning med Birka Paradise i mellandagarna. Dels för att få lite tid bara tillsammans och för att fylla på barskåpet också :)

Kommer för första gången (vad jag kommer ihåg) att fira jul utan mina föräldrar, men med tanke på att jag kommer att fira julen tillsammans med Anna och Mikail istället så känns det underbart. Allt förändras ju, men ska erkänna att jag inte trodde att jag skulle vara i den här situationen förra året vid juletid. Ibland är livet underbart och oförutsägbart ... det är en bra läxa för en kontrollfreak som mig.

Har varit lite dåligt med bloggposter den senaste tiden så passar på att önska alla eventuella läsare en God Jul och ett Gott Nytt År från mig och familjen!