söndag, december 03, 2006

Törstig dam!

Man får vara påhittig!

Ett förfärligt litet handfat utan bra plats för kattrumpan är inget problem om man är en påhittig tjej vid namn Hedvig! Kallt rinnande vatten är favoriten helt klart och det fanns ju uppenbarligen i Stockholm också!

Får nog bli lite kattinriktade saker till julklapp. En lite lektunnel och kanske en manick med rinnande vatten skulle passa fröken Hedvig? Jag tycker det ser ut som något hon skulle uppskatta iaf. Dessutom lite lättare att komma åt än handfatet. Även om husse tycker att hon ser väldigt söt ut där hon står och hänger över kanten.

Får nog vara nog med uppdatering från kattnästet för den här gången. Hedvig var just påväg ut på balkongen som råkade vara lite öppen. Ingen fara på taket dock även om alla (utom Hedvig) blev lite uppjagade.

2 Comments:

At 19:16, Anonymous Anonym said...

Hejsan!

hittade hit via viktop. har själv två Maine cooner så jag känner igen alla busiga upptåg :D Tänkte bara tipsa och rekommendera DrinkWellen. Den är superbra!! Efter jag köpte en sådan har mina katter börjat dricka ordentligare!

kram
A

 
At 07:54, Blogger Kerthan said...

Tackar för tipset! Har funderat på en sådan ett tag och eftersom hon verkligen gillar rinnande vatten (nej, man får INTE sitta ifred på toaletten ;)) så känns det som en bra lösning.

Kul att du hittade hit. Är inte så mycket på viktop just nu då det är så mycket annat i livet som tar tid och ork. Skulle dock behöva strama upp maten igen så jag fick lite mer fart så får se om jag inte ska posta matdagbok där igen.

 

Skicka en kommentar

<< Home